Keskiviikkona luennolta opin, miten yritykset hyötyvät verkostoitumisesta sosiaalisen median maailmassa. Verkossa liikkuu päivittäin miljoonia, ellei jopa miljardeja ihmisiä, joten on tärkeää esim. monikansallisten yritysten kannalta, että he ovat "nähtävissä". Luennolla käsiteltiin tarkemmin myös mm. Twitteriä, YouTubea, blogia ja Facebookia.
Saimme pienryhmissä tehtäväksi pohtia, sopiiko esimerkiksi Facebook työpaikoille, ja onko sopivaa, että työntekijä ja tämän esimies ovat keskenään ystäviä Facebookissa. Molemmat seikat saivat eri näkökulmia asioihin. Itse olen sitä mieltä, että Facebook ei sovi työpaikoille, ellei siitä ole työn kannalta etua. Hyvin usein tilanteet saattaa mennä siihen, että työntekijä viettää huomattavia aikoja Facebookissa, jolloin työt eivät suju. Itse en kuulu kyseiseen yhteisöön periaatteen vuoksi.
Käsittelimme paljon myös blogia ja mm. sen tuomista hyödyistä yrityksille. Yritykset tiedottavat helposti myös sisäisesti, mikä helpottaa esim. sitä, ettei sähköpostin välityksellä tarvitse lähettää tiedotteita monille ihmisille. Että näin tällä erää.
Kommentit