Tänään luennolla tutustuimme tarkemmin SecondLife -virtuaalimaailmaan. Tässä sähköisen median palvelussa on monia eri saarekkeita, joille voidaan liittyä omalla Avatar-hahmolla. Sieltä löytyy muun muassa Nokian, tietokonejätti Dellin, CocaColan ym. omia saaria, joille ihmiset voivat mennä.

Luennolla käsittelimme taas miten verkostoituminen voi edesauttaa yritysten toimintaa. Opettaja esitteli erään esimerkin yrityksestä. Kyseessä oli TeliaSonera, joka on sijoittanut asiakaspalvelukanavan Suomi24-palveluun. Sivustoilla TeliaSonera vastaa asiakkaiden kysymyksiin. Tämä toiminto on esimerkiksi vähentänyt puheluita jopa 10 000 kuukaudessa. Onhan asiakkaiden kannalta helpompaa kysyä asiaa netistä kuin jonottaa monta minuuttia puhelinlinjoilla, jotta saa yhteyden asiakaspalvelijaan. Itse hyödynsin samanlaista asiaa muutama päivä sitten. Vaihdoin puhelinoperaattoria, ja minun piti ottaa yhteys asiakaspalveluun. Ensimmäisellä soittokerralla automaattinen puhelinohjausjärjestelmä kertoi, että jonotusaika on vähintään 15 minuuttia. Toisella kerralla noin 5 minuuttia. Tämän jälkeen lähetin netissä viestin kyseisen puhelinoperaattorin omilla nettisivuilla, jolloin vastaukseen ei mennyt kuin kenties päivä..

Pienryhmissä pohdimme myös, miten esimerkiksi tehdä kiinnostava blogi. Ryhmämme mielestä otsikointi on tärkeää, jolloin sen on oltava huomiota herättävä. Myös kuvien avulla voidaan elävöittää blogia. Tekstin sisältö on myös tärkeää; sen on oltava ajankohtaista ja mielenkiintoa lisää myös se, että tekstissä on jotain uutta tietoa, tai esim. asioita, joita muut eivät "uskalla" sanoa.

Ensi viikon keskiviikkona tulemme tapaamaan yritykset, joiden kanssa tulemme tekemään kevään aikana yhteistyötä sosiaalisen median ohella ja sitä hyödyntäen.